.

Tajný SEO klíč pro obsah článků

Tajný SEO klíč pro obsah webuOriginální obsah (neduplicitní, nezkopírovaný, ..) je to nejdůležitější ze všech možných faktorů, který ovlivňují pozici ve vyhledávači https://www.seznam.cz/ a https://www.google.cz/. Nejde však jen o originální obsah. Dnes se již setkávám s tím, že je na internetu nový obsah (téma), které je staré již několik let avšak pro nové potencionální čtenáře stále stojí za rozkliknutí ať už ve vyhledávačích nebo formou reklamy (zejména na facebooku pomocí skupin s stránek). Vyhledávač se chová vždy jak uzná za vhodné, že by se takto zachoval i samotný hledač zajímavého obsahu. Když uvedu příklad, kolik lidí by kliklo na titulek Česnek zpomaluje proces stárnutí  a na titulek Účinný omlazující lék. Dost lidí tuto teorii už zná a druhý titulek je zajímavější z hlediska zvědavosti a člověk je nejzvědavější bytost na planetě. Když se na to podíváme z hlediska vyhledávacího robota, tak méně časté bude zase druhá varianta. Ta se může zdát jako méně duplicitní a lidé na ni ve výsledku častěji klikají.

 

To jsme si popsali příklad u názvu články, ale důležitý je i zbytek. Tedy i samotný obsah článku. Ten se snažíme mít zcela vlastní. Měly by obsahovat všechny informace na zvolené téma v titulku. Zcela vyhovují články s nejméně 2000 slov (myslím že cca 20 řádků textu v programu na psaní v klasické velikosti písma). Pokud chceme přidat něco, co je na jiné stránce již uvedený, doporučuji vložení formou obrázku nebo citace, případně se text alespoň trochu pozmění. Máme-li 2000 slov vlastních, krátký zkopírovaný úryvek nehraje příliš roli (tedy pokud to nevadí autorovi). Snažíme se vždy dodržet titulky, popisky u případných vkládaných obrázků. Obrázky v článcích také přilákají návštěvníky a v neposlední řadě se robotům velmi líbí zpětné odkazy s podobným obsahem či tématem webu přímo v článcích.

 

Titulek by tedy měl mít zajímavý název a v popisku to, co je na tématu zajímavé. Můžete použít nástroj pro hledání nejčastěji vyhledávacích dotazů, který má nejpřesnější jedině český vyhledávač.

 

Za dobře vytvořený obsah (článek) jsou vlastnící některých webů platit až i 100,- Kč za jeden. Rozhoduje vždy kvalita článků a pokud Vás to baví, jde Vám to a chcete jen psát pro někoho, není to problém. Doporučuji v tomto případě stránku https://www.copywriting.cz/. V opačném případě lze určené články na prodej koupit. Zajímavostí také je, že se jednoho dne stane převrat a za čtení obsahu si návštěvníci připlatí. To se začíná zavádět již teď. Jeden nejmenovaný web (je jich ale mnohem více) nabízí prémiové články s poplatkem za přečtení 1,- Kč / Den. Teorie je taková, že to prostě nejde. Za časopisy se dnes také platí a tak proč ne takový článek na internetu po kterém lidé prahnou. Reklama na provoz určitých webů prostě nestačí.

 

Příklad:

Když vezmu v potaz, jak to děláme my s články jakožto PrejBlog.cz, tak se snažíme dělat PrejBlog klasickým českým blogem. Vynikat chceme s články, které mají osobní příběh na zajímavé téma pokud možno aktuální, graficky přívětiví, bez chyb a trošku odborný. V článcích se snažíme zveřejnit vlastní grafické obrázky, případně odkaz na stránku se stejným či doplňujícím tématem. O klíčových slovech si myslíme, že už nemají žádný velký význam ve vyhledávání a tak jsme provedly analýzu přes Seznam https://search.seznam.cz/stats/?term=slovo&search-service=1 a zjistili, která slova a fráze jsou vhodná do popisu článků. Recept na nejlepší SEO se asi nikdy nedovíme, jelikož je to utajené až na nějaké základní techniky, ale nezoufejte neboť i z Vás může jednou být SEO specialista a nebo nějaký copywriter.

 

Závěr:

Všechno tvořte své a z pohledu návštěvníka neboť takto na to hledí i vyhledávač se způsoby vyplívajících se zájmů samotného hledače. Ostatně pro to si je také může získat a poslat právě k Vám a Vy tak můžete být na internetu vidět (plus pro obě strany). Pamatujte, že i jeden zkopírovaný článek může velmi zbytečně uškodit a nejspíš proto se dnes velice cení kvalitní obsah. Jako názornou ukázku můžete zvolit i tento článek. Výsledkem je dobrá návštěvnost webu, kterou lze snadno zjistit a kontrolovat na https://www.toplist.cz/. Máte-li dotazy, připojte se do diskuze pod článkem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *